Rozwój firmy – zgrany zespół może nam to zapewnić

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga od nas dużo pracy, ponieważ jest wiele aspektów, które muszą zostać dopilnowane i właściwie prowadzone. Wśród nich jednym z kluczowych jest odpowiednia współpraca i integracja pracowników. Aby to sobie uzmysłowić, najlepiej wyobrazić sobie że każdy pracownik to osobny filar naszego przedsiębiorstwa. W momencie gdy jeden z takich filarów jest uszkodzony (tzn. ma pewne problemy), automatycznie rzutuje to na cała pracę zespołu a to zaś przekłada się na wynik finansowy, który może warunkować rentowność firmy. Istotne jest więc prowadzenie takiej polityki, która pomoże nam w zrozumieniu działania naszych pracowników. Zacznijmy jednak od samego początku.
Jak zintegrować pracowników?
Pracownicy w wielu przypadkach podlegają pod swoich menagerów. To właśnie rolą ich przełożonych jest nawiązanie takiej współpracy by była korzystna dla wszystkich. Jednakże zbudowanie zgranego zespołu z osób różniących się cechami i zachowaniami jest nie lada wyzwaniem. Jeśli działania menagera nie są wystarczające to można skorzystać także z pomocy trenera personalnego – coacha. Takie osoby zajmują się zawodowo takimi działaniami jak: szkolenia z zakresu samorozwoju czy też integracje pracownicze. Ponadto, nawet jeśli pracownicy maja ze sobą znakomity kontakt to wciąż mogą pracować mało wydajnie.
Może to wynikać z braku motywacji.
Tutaj można wskazać dwa główne sposoby jej poprawienia, z czego pierwszy z nich wiąże się z nagradzaniem za podjęte działania, a drugi z karaniem. To jaki wybierzemy zależy już od naszej osoby, a także konkretnej sytuacji. Jednakże w wielu przypadkach korzystniejsza jest motywacja pozytywna, ponieważ jest bardziej efektywna i to z niej należy częściej korzystać. Co ciekawe nie zawsze wiąże się to podwyżką czy też awansem. Wiele osób bardziej ucieszy się np. z karnetu na siłownie, biletów na wydarzenia kulturowe czy też innych podobnych dodatków. Warto jeszcze wspomnieć, że aspekt motywacji jest w bardzo dużym stopniu zależny od tego, jakiej wielkości jest nasze przedsiębiorstwo. Wiadomo że w przypadku małych rodzinnych firm o wiele łatwiej jest nawiązać odpowiednie kontakty niż w dużych przedsiębiorstwach.