Na co zwracać uwagę przy kupnie samochodu używanego.

Większość z nas od dzieciństwa marzy o własnym pojeździe, którym będzie mogło swobodnie poruszać się po drodze – czy to do sklepu, na wypoczynek, a na pracy kończąc. Mając własny pojazd – w tym przypadku poruszymy temat samochodu – jest się bliżej wolności, a przynajmniej każdy z nas tak uważa. Oczywiście własny samochód daje pewne poczucie wolności i niezależności, ale jest to także koszt. Koszt to oczywiście utrzymanie takiego pojazdu, jak i sam jego zakup.
Jak to mówią – zakup samochodu to tzw. skarbonka bez dna i nie ma w tym ani słowa przesady.
Na zakupie niestety się nie skończy, ponieważ tuż przed zakupem trzeba zwrócić uwagę na jego stan techniczny – najlepiej wziąć ze sobą mechanika, który oceni stan techniczny samochodu. Pamiętajmy, że okazja czyni złodzieja, więc im auto wydaje się z reguły atrakcyjniejsze, tym większy wkład będziemy musieli w naprawy wpłacić później. A naprawy to rzecz powszechna w nowszym lub tym bardziej starszym roczniku samochodu. To po prostu rzecz, która ma masę części, a każda z nich po pewnym czasie się eksploatuje i psuje.
Wybierając swój pierwszy samochód z pewnością powinniśmy pamiętać o tym, by było to samochód tani w utrzymaniu – mało palił, a ceny części zamiennych powinny być w miarę tanie, najlepiej najtańsze z możliwych. Dlaczego? Ponieważ pierwszy samochód to tak naprawdę szkoła jazdy.
Każdy doświadczony mechanik pokieruje nas w stronę samochodu taniego w utrzymaniu i eksploatacji. Nie patrzymy więc na wygląd i markę, choć z wiadomych względów dla nas jako klientów poruszających się wozem jest to czasami bardzo ważne – szczególnie kobiety, patrzą na wygląd, a nie to co jest pod maską. Pamiętajmy więc, o ile się nie znamy na tym, wziąć osobę, która ustali praktyczny przebieg samochodu (choć te z reguły są specjalnie ustawiane jako niższe, aby samochód prezentował się jako nowszy, mniej eksploatowany, bardziej zadbany). Każdy dobry mechanik wychwyci szwindel, tak samo jak sprawdzi przebieg użytkowania samochodu poprzez korozie, kolizje wgniecenia (można to sprawdzić za pomocą laserowych mierników lakieru – czy pokrywają się z tymi oryginalnymi, czy auto było już wcześniej malowane, by ukryć niedoskonałości).